torsdag 22 augusti 2013

Att tala engelska

Jag har inga som helst problem att prata engelska. Det sitter kvar och jag kommer igång direkt när jag sätter min fot i USA. Jag får ofta höra att jag inte har någon accent. Trevligt! Jag brukar inte fundera på det, utan babblar bara på. Svenska eller engelska... äsch, jag pratar på.

Att det skulle gå så bra som det gör för Dottern, är jättekul. Jag visste att hon klarat engelskan i skolan mycket bra, men jag hade ingen koll på hur det låter när hon talar. Om hon har ett bra ordförråd och uttal. Jag tycker hon är jätteduktig och det säger även våra vänner. Hon klarar sig dessutom väldigt bra bland främlingar i butikerna. Hon pratar gärna med personal och fixar hjälp helt själv. Kanon!

Kärleken är lite blygare när det kommer till att tala och ibland kommer även osäkerheten fram. Dock fixar han också att prata när han behöver det.

Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: