fredag 16 augusti 2013

10:e aug - Det lilla huset på prärien



Efter det spontana stoppet hos de roliga präriehundarna trodde vi att det var raka spåret till Badlands. Tji fick vi! Det kom mer intressant på vägen. Vi kunde ju bara inte köra förbi "Det lilla huset på prärien". Ja, det var ju inte just DET huset, det som var med i serien på tv. Nej, det var ETT litet hus på prärien. Det var ett utomhusmuseum... med levande farmdjur och... präriehundar. 












Dottern och jag är inte så långa, så det var lätt att se att man inte var så lång på den tiden. Dottern har inte sett "Lille huset på prärien", så hon var inte riktigt lika begeistrad i historien som Kärleken och jag, men vi har berättat för henne om utvandringen till USA och hur man sakta men säkert flyttade ut över det stora landet. Då såg det ofta ut så här.



Vi ska ha filmkvällar i höst, då vi ska se både Moberg-trilogin om Karl-Oskar & Kristinas liv och kanske även lite av The Macahans och Lilla huset på prärien. Då kommer Dottern förstå varför vi är så tagna av all natur och gamla hus vi får se under vår resa.

















Dessa små krabater verkar bo överallt och inte är de rädda av sig. Jag skulle gärna ha en sån i min trädgård (tror jag). De är ju jätteroliga att titta på.



Nu bär det av mot Badlands.

Tills vi ses igen... KRAMEN!





Inga kommentarer: