måndag 26 augusti 2013

16:e aug - Rena paradiset



Sunken Gardens finns på många platser på jorden. Min tolkning är att trädgården är nedsänkt för att få lä åt växterna. Det finns säkert andra förklaringar, men jag väljer att hålla mig till min egen för ett tag.
Följ med in och njut av allt det vackra.




I den vackra lilla parken mitt inne i Lincoln, NE, samsas flera olika typer av Palettblad med Canna, begonior, höga grässorter och andra vackra växter. Där finns dammar med stora guldfiskar, fontäner och näckrosor i allsköns färger. Det är ljuvligt. Jag blev verkligen inspirerad att planera min egen trädgård någon gång. Jag vill ha den lättskött med många perenner, men också med plats för ettåriga skönheter, som kan bjuda på vackra färger och olikheter.





























Jag hoppas du njöt lika mycket som jag. Även Kärleken och Dottern tyckte om parken. Det var rogivande att gå runt och titta, även om de busade lite med varandra emellanåt. Det kommer jag nog aldrig ifrån. Mina två barn.

Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: