onsdag 28 augusti 2013

24:e aug - Ännu mer familj




När Jeff & co börjat sin färd mot hemmet i Waverly, satte vi oss i Joans bil och körde till Bristow, ca 20 min sydväst om Greene. Joans äldsta son, Bobby, och hans fru Peggy hade sysselsättningen för dagen klar. De hade fått hem en himla massa majskolvar som de kokade och frös in för hösten och vintern. Barnbarnen hjälpte till så gott de kunde. När vi kom fick alla en välbehövlig paus.



Barnens mamma, Jennifer, Bobby och Peggys yngsta barn, var inte på plats, men Justin, deras äldsta barn kom när han fick veta att vi kommit. Jag har känt Justin och Jennifer i större delen av deras liv, eftersom de föddes efter jag gått i skolan här i USA.


Jennifers tre härliga barn, Kyle, Ava-Jo och, Brady. Dessa tre får snart syskon i form av tvillingar. Jag vet dock inte när de väntas komma. Kanske får jag träffa dem när jag kommer hit nästa gång.


Det blev en lång trevlig pratstund med "storebror" och Peggy. I sin ungdom reste Bobby till bl.a. Tyskland, då delar av deras släkt kommer därifrån. Han luffade runt med kompisar och lärde känna trakten. Det finns mycket trevligt att prata om där. Han säger att han gärna skulle vilja resa till Sverige också, så vem vet. Bobby fyller 60 år i vinter, så när han gått i pension kanske det kan bli av. Det vore roligt.

Nu har vi träffat alla i släkten, som vi kunnat träffa. Janets söner, Craig, Scott och Curt bor inte i närheten, så det var lite svårt att få till under bara en vecka här. Joans dotter, Connie, mellanbarnet, bor i delstaten New York på östkusten, så inte heller det funkade. Henne ska vi försöka träffa när vi ska göra den delen av USA. Planer finns redan. Jerrys barn bor visserligen i närheten, men det gick inte att få till i planeringen. Nästa gång kanske...

Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: