torsdag 29 augusti 2013

27:e aug - Biobesök med främlingar


Dottern ville gå på bio. Det hade vi pratat om några gånger under bilresan genom landet. Vi skulle försöka hitta en film att se i Iowa.

När vi var på middag med Joans familj i fredags, kom saken på tal igen och innan jag visste ordet av, hade Dottern bokat med Sue att gå på bio med dem och se Smurfarna 2.


Sue, Jerry och deras barnbarn plus en kompis hämtade Dottern kl 18.10 och gav sig av. Dottern av uppspelt och tyckte det skulle bli spännande att dels vara ensam med amerikanare, som hon knappt känner, och dels få gå på bio i USA. En upplevelse i sig.


Kärleken och jag tyckte det var konstigt att var utan Dottern. Vi har levt så tätt inpå varandra i tre veckor att det kändes tomt. Dock hade vi en massa packande inför hemresan att göra, så tiden sprang snabbt iväg och helt plötsligt stod hon där i dörren igen, med en glad uppsyn. Dottern hade haft jätteroligt och filmen var bra.

Jag sa mina hej då till familjen och lovade att snart vara tillbaka igen. De känns verkligen som mina anhöriga. De tog in mig i familjen direkt när jag kom 1985 och har brytt sig om mig ända sen dess.

Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: