söndag 25 augusti 2013

13:e aug - Dottern firas med glass

Efter att ha tagit oss till Riverton och checkat in på motellet, så begav vi oss ut på stan för att äta lite glass på Dairy Queen. Vi måste ju fira Dottern på något sätt. Man fyller bara 15 år en gång i sitt liv.


Dottern stod länge och valde bland alla sorter som finns på deras meny. Till slut kom hon fram till en Sundae med chokladdoppad våffla, vaniljglass, kolasås och pekannötter. Den var mumsig, men väldigt mättande. Hon åt så mycket hon orkade.


Kärleken ville ha en smoothie och jag, som inte är så glad i glass, tog faktiskt en strut. Jag tycker om Dairy Queens vaniljglass. Dock skulle jag valt en liten. En mellanstor är som en hel middag. Man lär av sina misstag. Det var många år sen jag åt glass i USA senast.


Imorgon får Dottern ännu en present. När vi kom tillbaka till motellet berättade vi om den galna överraskningen, som vi lyckats hålla hemlig så länge. Det är något hon längtat efter väldigt länge och aldrig trodde hon skulle få, pga att jag lurat henne blå med att säga tvärnej.

Tills vi ses igen... KRAMEN!




Inga kommentarer: