måndag 26 augusti 2013

15:e aug - En nostalgitripp


När Dottern var knappa två år gammal, tog jag med henne till USA för första gången. Då spenderade vi  lite mer än två veckor hos mina älskade USA-föräldrar Joan och Bob. De sista dagarna innan hemfärden, tillbringade vi hos en fd skolkamrat till mig i Cedar Rapids.

Tanya hade två små pojkar, så Dottern hade kul hela tiden. Dessutom bjöd de med oss till Chuck E Cheese-restaurangen och Dottern var i himlen. Bollhav, tunnlar, klättrerställningar med nät, hopptorn... Hur kul som helst! Att sen pizzan var jättegod och att Chuck E Cheese kom ut och hälsade på barnen, gjorde ju inte eftermiddagen sämre.

Dottern fick en mugg med sugrör med sig hem och har sen i flera o år pratat om detta. Hon minns inget själv, men har sett bilder och använt den roliga plastmuggen. Hon ville så gärna dit igen.

När vi återigen reste till USA år 2004, blev det inget besök på den barnvänliga restaurangen. Det finns ingen sådan i trakten där Joan och Bob bor, så det fick hoppas över.

När nu denna resan planerades, gjorde jag mitt yttersta för att få till ett Chuck E Cheese-besök. De finns på ett antal ställen och jag tyckte att i Lincoln, Nebraska, skulle det funka för oss.






Pizzan var god och Dottern tyckte det var ganska kul att gå i minnenas kavalkad. Det var inget kalas på gång i anläggningen och det var bara två andra familjer där, så den stora, snälla musen kom aldrig ut och hälsade. Det gjorde inte så mycket. Jag antar att Dottern hade tyckt att det var pinsamt.





Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: