onsdag 28 augusti 2013

23:e aug - Ett kärt återseende


Bill Salier har jag känt ända sen augusti 1985. Vi blev väldigt goda vänner under skolåret och har umgåtts mycket under flera av mina semestrar i Iowa genom åren. Han, liksom jag, kom igång sent med familjelivet.
Bill är driver gården, som hans far drev innan han dog alldeles för tidigt, när Bill var bara sju år. Bill har alltid vetat att det var farmare han ville bli. Han har även utbildat sig inom jordbruksrätt. Han är numera gift och har tre barn. Familjen var tyvärr inte hemma, men vi hoppas hinna träffa dem innan vi åker hem.


Bill odlar bl.a. majs, som så många andra i Iowa. Han föder även upp grisar. Tidigare genom åren har jag sett stora "Hogs" på hans gård, men numera har han dem bara i nio veckor, sen får de leva vidare på nästa gård. 



Bill är en driven politiker och talare. Han tillhör det republikanska partiet. Är det någon som kan tala för sin sak, så är det han. En intressant kille, som kan vara full av skit. Vi har haft så himla mycket roligt tillsammans genom åren.











Det är alltid lika kul att träffa Bill. Jag hoppas det inte dröjer så många år till nästa gång.

Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: