fredag 30 augusti 2013

29:e aug - Hemlängtan?


Kärleken ville till IKEA. Jag tror han var mer hemsjuk än han ville visa. Vi hade ju ändå inte möjlighet att köra mer, så vi kunde lika väl ta en runda dit. 



Den svenska flaggan ger mig väldigt patriotiska känslor. Det känns bra, när jag nu var i världens mest patriotiska land. Här är man stolt över sitt land, sin flagga och sina traditioner. 



En Ektorpsoffa. Kärleken känner sig som hemma. Det var bara tyget som felade.


Mindre än 14 kr? Ja, då kan man ju slå till. Middag på IKEA är inte helt fel, så här på hemresedagen.


Kärleken kastade sig över köttbullarna med potatismos och sås, medan Dottern gillade den billiga kycklingen. Jag höll mig till Kyckling jag också, fast i en annan variant.



IKEA ser likadant ut här som hemma. Priserna är nästan desamma. De har bara like lägre skatt än vi har.

Tills vi ses igen..



Inga kommentarer: