torsdag 29 augusti 2013

26:e aug - I sista minuten


Dottern lekte med Harlie när vi var i Iowa för nio år sen. De kunde inte prata med varandra, men kroppsspråket fungerade utmärkt. Ja, hon lekte även med Wyatt, även om han är ett par år äldre. De hade fått hundvalpar då, och Dottern kunde gärna fått ett par med sig hem. Hennes mamma satte stopp för det.

Denna gången fanns det kattungar på gården. Jättegulliga kattungar! Erbjudandet kom även denna gången, men elaka mamman sa nej igen. Det funkar inte att ta hem djur från andra länder bara så där. Pappersexercis och karantän är inget jag har lust att greja med nu. Vi har våra kaniner och våra katter.

Eftersom vi kom nära på oanmälda och klockan var ganska sent, så blev det inte så lång pratstund. Jag är glad att hela familjen var hemma. Jake och jag gick i samma klass i skolan i Nora Springs. Vi har även dejtat ganska intensivt både under det året och under första resan tillbaka. Jake betyder mycket för mig. Han är en bra vän.

Jake gifter sig med Cassie på sensommaren 1992. Jag var med på bröllopet. Cassie var så vacker och Jake var så stilig. Jag är glad att jag kunde närvara.

Jake och Cassie har tonåringarna Wyatt och Harlie och lillkillen Luke, som är hela familjens guldklimp. Luke har genomgått flera hjärtoperationer, men ser ut att vara fri från sånt nu. En mysig liten kille!


Vilken tur att vi kom som vi gjorde! Jag hade velat åka dit under veckan som gått, men det har inte gått att få till. Denna kvällen var lämpligast. Det var i sista minuten. Både för oss och för Jake. Om vi kommit en dag senare, hade vi missat honom, då han hade en fiskeresa inplanerad till Canada med några släktingar. Jag är så glad att vi hann träffas, även om det bara blev för en timme. 

Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: