torsdag 29 augusti 2013

28:e aug - En favorit i repris


Vi blev så förtjusta i Texas Roadhouse i Cedar Rapids, att vi ville äta där igen. Jag letade upp en restaurang strax norr om Minneapolis, i Coon Rapids. Det tog ca 30 min att köra från Bloomington och dit, men det är det värt.



Texas Roadhouse har minst lika fint kött som andra Steakhouse/köttrestauranger, men deras priser passar oss bra.

Dottern valde en 170 gr (6 oz) ryggbiff med hemmagjorda pommes och stekta champinjoner. Till förrätt åt hon en Caesarsallad (utan kyckling).

Kärleken var sugen på en 310 gr (11 oz) ryggbiff med bakad potatis, stekta champinjoner och färska grönsaker.

Jag tog en 225 gr (8 oz) ryggbiff  med hemmagjorda pommes, stekta champinjoner och stekt lök. Jag åt husets sallad till förrätt.


Min köttbit var stekt till Medium Rare och den var perfekt. Smälte nästan i munnen. Kärleken och Dottern fick sina Medium Well. Mycket goda de också.


Nu lär det inte bli fler restaurangbesök av det här slaget på ett bra tag. Hemma i Sverige är det alldeles för dyrt att både gå ut och äta det och även att köpa hem. Tycker vi alltså.

Sista stormåltiden är avverkad. Sista natten är avverkad. Sista dagen har bara börjat.

Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: