tisdag 27 augusti 2013

18:e aug - Äntligen hos min älskade USA-mamma


Som jag har längtat, och nu var det äntligen dags. Vi skulle träffa Joan igen, min USA-mamma, som jag bodde hos i ett år under 80-talet och som jag återsett så många gånger, men nu var det nio år sen. Dottern har varit med två gånger tidigare, men mindes inte så mycket. För Kärleken var det första gången.



Det var så skönt att äntligen vara framme vid slutdestinationen. Den trakt vi ska spendera sista delen av semestern på. Joan var minst lika glad att få träffa oss igen. Även hon hade längtat. Dottern var bara 5 år senast, så det var en stor skillnad. Joan var dessutom väldigt nyfiken på Kärleken, min livskamrat.


Finaste Joan blev änka för nio år sen, då min USA-pappa gick bort i cancer. Hon närmar sig de 80, men är nära på lika pigg ändå. Hon är väldigt aktiv och träffar många vänner.


Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: