tisdag 17 juli 2012

Vanlig dag med konstigt slut

Först blev jag väckt av Dottern vid halv sextiden. Sen sov jag längre än jag tänkt mig. Ja, det vill säga, jag var vaken en timme innan jag somnade om. Det var ju dumt. Hela förmiddagen flöt förbi som i ett töcken.


Eftersom Kärleken panelat färdigt och nu skulle till att börja med golvet, körde vi en tur till Ekonomigolv i Sölvesborg, för att välja och köpa tapet. Det blev dyrt, men precis vad vi vill ha.


Vid halv fyratiden körde jag till jobbet för stängningspasset. Jag blev extra glad när jag möttes av A & J, som också skulle stänga. Vilket toppenteam vi blev, eller som ungtuppen på bygget sa, "Vilket gäng kärringar".
Allt flöt på ända till 19-tiden. Då blev hela butiken svart. Det var strömavbrott. Vi fick göra det bästa av situationen. De vanliga kassorna fungerade, medan Förbutiken och scanningen hade lagt av. Inga fler kunder släpptes in. De som var i butiken fick handla klart. Telefonen gick varm till cheferna. Till slut kom beskedet att butiken skulle stängas och vi fick gå hem. Ingen visste hur långvarigt strömavbrottet skulle bli. Konstigt slut på arbetskvällen.
Positivt blev i alla fall att jag fick ett långt trevligt samtal med pappa under färden hem, som varade en god stund efter hemkomsten också. Kära pappa!


Nu är det dags att sova, så jag får ut lite av min lediga dag imorgon.


Tills vi ses igen... KRAMEN!

(Bilderna är tagna med telefonen och är därför inte av bästa kvalitet)

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: