lördag 21 juli 2012

Bellas Place


Gillar du 50-talet? Gillar du god mat med amerikansk smak? Då bara måste du ta dig till Bromölla och Bellas Place. Vilket ställe!
Det öppnade förra året och har bara blivit populärare ju längre tiden gått. Jag har ätit frukost och lunch där. Jag har smuttat på milkshakes. Jag hade aldrig, fram till igår, ätit från deras à la carte-meny. Nu blev det äntligen av. Väldigt spontant, men åh så gott!


Kärleken beställde in en Bluesburgare med pommes frites och sallad & Dr Pepper att dricka. Mm... Det gillade han.


Dottern valde en mango- & chilimarinerad grillad kycklingfilé med tomat- & mangosalsa, sallad, bearnaisesås och pommes frites. Galet gott! Det godaste hon ätit, sa hon. Det kommer jag beställa nästa gång.


Jag gick lös på en Rockabillyburgare med sallad och pommes frites. Oj, oj, oj, vad mumsigt! Jag blev så mätt att jag nästan hamnade i koma. Den tar jag gärna igen.

Man måste verkligen vara hungrig när man äter deras hamburgare. 200 gr rent nötkött i burgare... Det skrattar man inte åt. Så mastigt! Jag rekommenderar varmt.

Bilderna är tagna med mobil och gör inte maten helt rättvisa, men jag kan intyga att vi är imponerade och nöjda. Nästa gång tar jag stora kameran med mig och tar lite fina bilder. Denna restaurang tål att visas upp.

Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: