lördag 7 juli 2012

Längtar


Det är så knasigt! Det är rent av tokigt att min ena gula Clivia snart står i blom igen. Knopparna är sprickfärdiga, så imorgon kanske jag kan njuta av dess vackra ljusgula klockor ännu en gång. Vilken härlig dag det kan bli.


Vad jag vet, så blommar Clivia vanligtvis på senvinterna, sådär i februari. Mina gula Clivior blommade då, alla fyra. På bilden syns den gamla blomstängeln. Jag har inte skurit bort den, för jag har funderat på om jag skulle försöka skörda fröna och se om jag kan dra upp småplantor. Vore kul att testa.
Nu är det ju jättegalet att denna planta vill blomma igen efter bara några månader. Den måste verkligen trivas hos mig.


Även om den inte slår ut i full blom imorgon, så blir det en lyckans dag i alla fall. Vi ska hämta hem Ozzy. Tjohoo! Äntligen!! Det ska bli så härligt och spännande. Vi har följt denne lille krabat sen han föddes och nu ska han äntligen få bli en fullfjädrad medlem av vår familj. Underbart! Vi längtar så.

Nu kör jag till jobbet!

Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: