fredag 27 juli 2012

Äckligt varmt

Jag vill sova. Jag måste sova. Jag kan inte sova.
Men jag är ju så förbaskat trött.

Golvfläkten står vid fotändan av min säng och surrar på för fullt. Det hjälper inte. Det är så galet varmt. Jag gillar det inte.

Jag dricker. Jag baddar mig med en våt tvättlapp. Det hjälper inte. Det är så äckligt varmt. Jag gillar det inte.

I flera veckor har det varit kallt och regnigt. Nu är det helt plötsligt tropisk hetta. Vad hände med "landet lagom"?

Visst, jag behöver solens ljus, precis som alla andra. Även jag måste fylla energidepåerna inför den långa, mörka hösten/vintern, som snart är här. Jag klarar dock inte alltför stekande hetta. Jag får migrän. Jag kan inte sova. Jag mår inte bra. Det har jag aldrig gjort.

Jag börjar jobba kl 9 imorgon bitti. Inte jättetidigt, jag vet, men jag har sovit dåligt i många nätter och skulle behöva sova bra i natt. Jag har en lång dag framför mig imorgon.

Jag jobbar 9-15.15 och sen ska jag hem och ladda inför kvällen. Kärleken och jag har bokat platser på Kapten Gyllenhorn här i Nogersund. Där vankas middag och Corroded. Mm, det ska bli både gott och häftigt. Jag gillar Corroded. Jag måste sova, så jag orkar med den långa dagen jag har framför mig.



Jag vill sova. Jag måste sova. Jag kan inte sova.

Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: