lördag 7 juli 2012

Dags att sova


Jag kom hem nyss. Jag har jobbat stängningspasset i förbutiken ikväll. Det är egentligen min frihelg, men så här på sommaren blir det även jobb på övriga helger. Det är den timanställdes lott. Vad gör man? Jag vill ju jobba och jag längtar till den dagen jag återigen har ett fast jobb med ett schema jag kan planera efter.

Det är mer än 3,5 år sen jag blev "frisk" från min utbrändhet. Jag kastade mig rakt ut i hetluften igen. Eller hetluft? Jag hade varit hemma i 5,5 år (med lite arbetsträning emellanåt) och hade sen jobbat mig fram till visad friskhet. Jag blev timanställd på ICA MAXI i Bromölla och där har jag blivit kvar. Jag jobbar väldigt mycket emellanåt, medan det vissa perioder är väldigt tyst. Jag trivs väldigt bra och hoppas naturligtvis att det någon gång ska bli mer timmar till mig på det lilla schema jag nu har.

Nu har jag i alla fall avverkat halva helgen och ska försöka få en god natts sömn. Jag börjar jobba kl 10 imorgon. God natt!

Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: