lördag 28 juli 2012

Lunch hos god vän

Jag vrider tillbaka klockan ett par dagar. Jag är nu tillbaka i Kalmar, där Kärleken och jag tillbringade torsdagen. Eftersom vi var framme i min barndoms stad strax före lunch, bestämde vi oss för att äta innan IKEA-besöket. Mitt förslag var att äta hos familjens gode vän Bengt på Café Lotsutkiken. Så blev det.


Jag hade kollat i förväg att de serverar kalla och varma smörgåsar, plus mat som pyttipanna och raggmunk. Det passar oss perfekt.
Jag blev jätteglad att se att Bengt faktiskt var på plats. Han var väldigt stressad, men jag fick en kram och två korta pratstunder med honom. Min familj umgicks väldigt mycket med honom och hans familj när vi bodde i Kalmar och kontakten har alltid varit varm och frekvent. Jag var nära vän med dottern i huset. 
Det var hett, men vi fick tag i ett bord med parasoll. Det var skönt att sitta ner och äta utan att ha någon tid att passa.




Café Lotsutkiken i Kalmar kan varmt rekommenderas och det säger jag inte bara för att jag känner ägaren. Maten är jättegod och personalen & servicen är toppen. Plus i kanten.

Tills vi ses igen... KRAMEN!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lotsutkiken är bäst :-D / Lotta Cedergren

Lena sa...

Ja Lotta, jag håller med. Det var så härligt att få växla några ord med din pappa. Kanske du och jag kan ses där en annan gång. Kramen

Ps. Helt underbart att få kontakt med dig igen. Kul att du hittat min blogg. Ds