tisdag 7 augusti 2012

Veterinärbesök




Så var det dags för den årliga vaccinationen igen. För Ester skulle det bli första gången sen hon flyttade till oss. Felix och Lilly har varit med förr. Ozzy, den lille stackaren, fick stanna hemma ensam. Nästa år får han följa med. Då blir hela bilen full av burar. Oj oj!





Precis när det var dags att köra, kom Dottern hem från en vecka hos pappa, där de hunnit med tre dagar i Kalmar/Öland. De kom och lämnade henne på väg hem från minihusvagnssemestern.
Det var skönt att få hennes hjälp. Jag hade lastat alla tre själv, men nu slapp jag bära in dem en och en till veterinären.
Det var full rulle på kliniken, så vi kunde inte komma in på avtalad tid. Vi hade inte bråttom, utan väntade tålmodigt. Jag kan tänka att det var mycket att ta igen, eftersom de haft ett par veckors semesterstängt. Jag känner Gunilla i receptionen, så jag fick mig en pratstund med henne. Dessutom var en annan bekant på plats, så tiden gick fort.





Veterinären Lena tyckte alla tre var fina och jätteduktiga. Det gick snabbt att ge dem sina sprutor. Om ett par månader ska vi dit igen, men då är det dags för operation. Ozzy ska kastreras när han är ett halvår. Det tar lite längre tid än det här besöket.



Alla tre djuren tyckte nog det var skönt att slippa ur sina burar och åka bil. Ozzy sov fortfarande när vi kom hem och hade inte märkt att vi var borta. Allt var frid och fröjd.


Tills vi ses igen... KRAMEN!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilka söta djur du har. Här har vi haft ödlor, orm, dvärghamster och ökenråttor. Nu har vi bara råttorna kvar :-D kram Lotta