torsdag 23 augusti 2012

Nu är det helt klart

Jag har, som jag tidigare berättat, jobbat hela sommaren. Jag vågar inte ta semester, då jag inte vet hur mycket jag får jobba när skolorna börjat igen. Jag måste få ihop vad jag kan medan jag har chansen.
 
Kärleken hade sina fyra schemalagda semesterveckor mitt under den vanliga industrisemestern. Dessa tillbringade han med att renovera tv-rummet på övervåningen. Detta rum är i praktiken Dotterns, det också. Hennes sovrum är litet och så vill hon sällan se samma program som vi.
 
Kärleken har, för er som inte hängt med på resan, satt upp helt ny tak- och väggpanel, som han först vitlaserat. Han har målat nya och gamla lister och båda fönstrena. Golvet är helt nytt. Det gamla, stickiga furugolvet har gömts under ett vackert askparkettgolv. Till sist sattes en ny tapet upp. Det syns inte på bilderna, men den är helt vit med silvriga ränder, så det ser levande och lite skimrande ut i olika ljuslägen.
 

När man kommer upp för trappan möts man av detta. En ny 46" Samsung-tv på en BESTÅ-kombo från IKEA. Ett blombord, LANTLIV från IKEA, ger plats åt några av mina Clivior.


För ett par timmar sen kom VVS-montören i Valje, Niclas Gustafsson, och monterade ett nytt element åt oss. Denna bilden är tagen för två kvällar sen...
Ny gardinstång med panelgardiner från Jotex.
Ny soffa med schäslong, KARLSTAD från IKEA, och tillhörande kuddar (de gråa och de randiga).
USA-kudden är köpt på GeKås i Ullared, men finns säkert på många ställen.
USA-filten hittade jag på Blom-Extra i Mjällby, men även den finns nog på fler ställen. USA är inne nu.
Soffbordet, LACK, och lampfoten är båda från IKEA. Lampskärmen hittade vi på EKO i Fjälkinge när vi köpte gardingstången.
Mattan, LIBERTY, kommer från Jotex.


Resårmadrassen, som blev över när Kärleken och jag flyttade ihop, har fått bli gästsäng i andra änden av rummet. Bakom dörren som syns i hörnet, finns Dotterns sovrum.
Kuddarna på sängen tillhör Dottern, men de får inte plats i hennes soffa just nu. De ligger bra på sängen här. Piedestalen, LANTLIV, är ny inköpt från IKEA, medan den lilla blompallen kommer från syrrans första lägenhet. Hon behövde den inte vidare, så jag fick den och nu är den vit. Jag tror minsann att den också kommer från IKEA en gång i tiden.


För att Dottern ska ha någonstans att ha sina böcker, pärmar och tidningar, så köpte vi en ny Billybokhylla med tillhörande vitrindörrar. IKEA är så bra.

Vårt nya tv-rum är precis så fräscht som vi ville ha det och Dottern är supernöjd.

Nu har IKEA, Jotex, EKO och GeKås fått gratis reklam. Jag hoppas de hör av sig med lite rabatter inför kommande renoveringar. Tjohoo!

Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: