måndag 27 augusti 2012

Varm & kall


Endast ett par dagar kvar av augusti. Hösten är i antågande. Det fick vi erfara på Strandvallen ikväll. Det var varmt när vi kom dit. Solen sken och även i skuggan var det behagligt. När matchen sen gick mot sitt slut, var det fuktigt och råkallt ute på planen, där jag och Dottern satt och fotograferade spelet. Det var inte skönt allt. Förlust och kyla. Det krävde något varm innanför västen vid hemkomsten.


Tidigare på dagen, gjorde vi ett spontanbesök på "Röda näsan". Jag var sugen på mitt favvoöl och lite gott vin. Kärleken strosade runt bland hyllorna och hittade en spännande tetrapack, som handlades hem för provsmakning. Det passade bra ikväll.


Vinet smakar äppelkaka med kanel. ja, jag lovar. Det smakar verkligen som flytande äppelkaka med kanel. Det var faktiskt riktigt gott. Vi provade först kallt och sen varmt. Jag föredrar nog den kalla varianten framför den jättevarma. Det funkar även lite ljummet. Det kan vara så att det köps hem igen någon gång i höst, men det kommer nog inte inmundigas till den fasta varianten av desserten.

Tills vi ses igen... KRAMEN!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Varm&kall är god varm i skidbacken. Har druckit den i Sälen :-D / Lotta C

Lena sa...

Mm... Jag kan tänka att den blir god att smutta på i vinter :)
Kramen