lördag 4 augusti 2012

Samlar idoler


Fotbolls-VM 1994... Vem kommer inte ihåg den sommaren? Jag gör det i alla fall. Jag kommer nästan ihåg varje ögonblick, varje känsla, varje lyckorus. Jag badade i fontänen på stora torg. Jag skrålade "När vi gräver guld i USA". Jag bet på naglarna. Jag fällde lyckotårar. Jag hejade och tjoade.

Idag träffade jag Klas Ingesson, när han gästade Strandvallen med sitt IF Elfsborg U19-lag. Han såg pigg och relativt fräsch ut, trots sjukdom och rollator. Han coachade sina spelare och skämtade med MAIFs ledare. Allt kändes toppen.

När matchen var jag helt enkelt tvungen att gå fram och trycka hans hand. Han är ju en av mina idoler. Klas log och tog sig tid att prata någon minut. Det värmde att han ser så positivt på allt. Han är en kämpe, en stor förebild. Heja Klas!

Nu har jag träffat en hel drös av killarna ur bronslaget... Thomas Ravelli, Rolle Nilsson, Patrik Andersson, Henke Larsson, Klas Ingesson, Martin Dahlin, Teddu Lucic, Stefan Rehn, Håkan Mild & till sist Jesper Blomqvist. Alla har jag inte på bild, men väl några autografer. Himla trevligt tycker jag.

Lägg därtill att jag även har träffat Kurre Hamrin, Glenn Hysén, Glenn Strömberg, Ralf Edström, Benno Magnusson, Anders Linderoth (jobbar ju för MAIF) och Olle Nordin, som också är landslagsprofiler vi minns. Chippen (fd MAIF och på Strandvallen senast i fredags) och Anders Svensson mfl ska vi ju inte heller glömma. De är lite yngre, men väl landslagsprofiler.

Jag älskar fotboll! Heja MAIF! Heja Sverige!

Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: