tisdag 7 augusti 2012

Frunch


Jag är ledig idag. Jag vaknade av Kärlekens väckarklocka, som tutade kl 7. Jag somnade om. Jag vaknade igen kl 7.40, av att Kärleken skulle göra sig redo att köra till jobbet. Jag var inte redo. Inte redo för något. Jag låg kvar. Jag vill ha sovmorgon.

Jag läste tidningen. Jag spelade Wordfeud. Jag kollade lite på Facebook. Jag svarade på sms. Jag var inte hungrig. Det är inte gott att äta ensam.

Efter lite sysslor närmade det sig lunch. Vid 11-tiden lagade jag till äggröra, bacon och goda Vikentomater. Det fick bli frunch, så jag skulle orka med att jaga två kaniner och en katt, för att köra till veterinären i Näsum. Det var dags för den årliga vaccinationen. Jag brukar inte laga mat till bara mig själv. Det är tråkigt att äta ensam.

Idag var det mumsigt att äta en stadig måltid.

Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: