tisdag 21 augusti 2012

Sotar-Murre

Flera av mina vänner har djur. Några har hund. Några har katt. Andra har andra djur. Hur som helst, så blir det gärna husdjurssnack när vi kommer ihop oss. Mycket beroende på att jag gärna lägger ut bilder på våra älsklingar.

Jag vill gärna påtala hur olika Ester och Ozzy är som personligheter. Det är inte mycket som finns gemensamt för dem. Ester var leksen och nyfiken när hon var i Ozzys ålder, men hon var inte på långa vägar som han är. Han är en tokig liten krabat, som inte räds något. Jo, källaren. Dit går han inte gärna, medan Ester, ända sen hon var liten, har älskat att trippa ner och vila där.

Många säger till mig att jag har glömt. De menar att katterna är mer lika än jag kan komma ihåg. Tjosan! Jag kommer minsann ihåg att jag aldrig behövt jaga Ester i öppna spisen. Jag minns att jag aldrig behövt duscha en nedsotad Ester. Det har vi fått göra med Ozzy. Minsann!



Och du... vi HAR galler för spisöppningen. Ett galler som går hela vägen upp till hålets överdel. Ozzy klättrade, kvick som en vessla, upp och stack in hela överkroppen i hålet. Hela huvudet och ryggen smetades in av sot.

Behöver jag tala om att han INTE uppskattade att duscha? Det fick bli Barnängens milda schampo för att få honom ren. Vi har inget kattschampo, men det kanske måste inköpas.


Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: