onsdag 29 augusti 2012

Ett, två, tre...


Det var inventering i butiken idag. Samling klockan 06.00 med penna och gula papperslappar i högsta hugg. Attack mot inventarierna. Räkna, räkna, räkna... Jag hamnade bland godispåsarna. Härligt! De går snabbt att räkna och ger inte alls så mycket värk i axlarna, som andra uppgifter kan göra. Me like!

Affären skulle öppna kl 11.00 och jag skulle sluta när vi var klara. Det blev inte så. Chefen ansåg att kundinvasionen var så stor att även jag behövdes, så jag stannade gladeligen. Jag pendlade först mellan förbutik och kassa, och hjälpte till där köerna var. Sen blev jag kvar i förbutiken för att avlösa tjejerna för rast. De skulle ju jobba hela dagen. Jag kunde gå hem kl 14, efter ett mycket trevligt samtal med chefen ute i solen på baksidan.

Tills vi ses igen... KRAMEN!





Inga kommentarer: