tisdag 7 augusti 2012

Ett helt nytt rum - nästan


Kärleken är så duktig. Han är nästan klar med övervåningen. Det lilla rummet, Dotterns kryp-in, renoverade han för mer än 1,5 år sedan. Då med hjälp av sin far. Däremellan har han gjort om vardagsrummet och ett helt nytt förråd i källaren. Han är bäst!

När han gick semester för fyra veckor sedan, var allrummet på övervåningen det stora projektet han hade framför sig. Det skulle sättas upp vitlaserad panel på tak och snedväggar. Det skulle läggas nytt parkettgolv. Det skulle upp nya lister där det behövdes. Det skulle tapetseras. Nu har han bara ca 3 meter halvvägg kvar att tapetsera. Han började jobba igår. Bra jobbat, älskling!


Nu kan det ju tyckas att han borde varit klar för länge sen. Jo, visst! Men han har ju haft annat för sig också. Han har vilat, umgåtts med oss och vänner, jobbat för kollega, jobbat ideellt för MAIFs Sommarcup 2012 och varit på lite utflykter. Har man semster så har man. Jag tycker han har varit jätteduktig i oväder och hetta. Snyggt blir det.


Nya soffan, teven, blombord och bokhylla med vitrindörrar är inhandlade. Växter har jag i massor, så det kommer bli prunkande fint. Gardiner väntar jag med, eftersom Ozzy gärna klättrar i dem, men en ny gardinstång ska inhandlas och sättas upp så snart som möjligt. Matta skaffar vi lite senare. Det är ju inte kallt på golven än. Soffbord har vi sen innan. Några stora växter som står på blomplatta med hjul på golvet vill jag ha. Det tar jag nästa gång jag ser rätt sort. Kuddar och filtar har vi delvis. Resten kommer allt eftersom. Jajamen, det blir nog hur fint som helst i vårt nya tv-rum. Dotterns tv-rum.


I den smala delen av rummet, på väg in till Dottern, kommer en gästsäng stå. Den har vi redan. Det kommer bli bra och mysigt att ha den där. Skönt att alltid vara redo för nattgäst. Vi har ju luftmadrasser, så rummet kan lätt bli ett trevligt gästrum. Ja, det blir så bra.

Nu måste jag sova. Imorgon ska jag ha mamma-dotter-dag med Dottern. Vi ska på utflykt medan Kärleken valt att stanna hemma och tapetsera färdig och börja montera de möbler vi har köpt. Oh, vad mysigt vi ska ha, Dottern och jag!

Tills vi ses igen... KRAMEN!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan,
vilken fin tapet! Och vilken händig man, han har ju jobbat jättesnabbt! Skulle du inte vilja anmäla honom och hans allrumsprojekt till Bygglas byggmästartävling? Du kan maila mig på vendela@byggla.se så berättar jag mer :)
/Vendela på Byggla