tisdag 21 augusti 2012

13/8 Dotterns födelsedagskalas hos Pappan

Dottern blir firar hos både mig och pappan varje år, men vi brukar turas om att själva födelsedagen, eftersom den faller på sommarlovet. I år var det Pappans tur att få fira henne på "rätt" dag.

I vanliga fall brukar vi fira var för sig, med respektive släkt och vänkrets. I år ville Dottern annorlunda. Hennes älskade mormor gick bort i januari, hennes moster bor i Stockholm, jag och Kärleken jobbar väldigt varierande tider och killkusinerna är inte intresserade längre. Det lämnar endast morbror med sambo och tjejkusinen på min sida att försöka få ihop något med. När vi inte kan fira på hennes födelsedag, så är det svårt att hitta en dag som passar alla. I år ville Dottern ha ett riktigt kalas med många nära och kära. Hon bad Pappan och bonusmamman om lov att få bjuda ner mig och Kärleken till dem på födelsedagen. Det gick ju jättebra.

Jajamen, det gick så bra att Pappan t.o.m. ringde till Morfar och bjöd in honom också. Morfar, som blev änkling i januari, och som ofta blir bortglömd, då det alltid var Mormor som höll i trådarna kring kalas och andra tillställningar. Morfar halkade med på ett bananskal. Jag tycker det var en väldigt fin gest av Pappan. Tack!

När det blev dags för kalaset, föll det sig så oturligt att Kärleken inte kunde komma ifrån jobbet. Båtarna i hamnen blev inte klara i tid. Han fick lämna återbud.

Dottern gick lös med min kamera, så alla bilder i dagens inlägg är tagna av henne, utom de där hon själv är med. De har jag fått äran att ta.

Det bjöds på jättegod mat. Grillad fläskytterfilé, potatissallad, smarrig grönsallad och mumsig fika efteråt. Det blev många varma kramar och glada skratt. Jag hade trevligt, Morfar hade trevligt och Dottern, ja Dottern, hon sken som en sol hela kvällen.























Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: