torsdag 30 augusti 2012

Lägerskola


Åk 8 på Dotterns skola befinner sig just nu på sina cyklar på väg mot Hällevikslägret. Dottern är inte med dem. Hon ska gå dit. Vi bor ju nästan granne med lägerområdet.

Bilderna är tagna när det var soligt och varmt. Tyvärr är det idag grått, regnigt och trist. Inte inbjudande alls. Vilken tur att de har läraren/lägerledaren Agneta med sig! Agneta som varit aktiv på sommarlägret varje år i över 20 år. Hon kommer göra vistelsen superkul.

Jag har bott på Hällevikslägret, jag också. När jag gick i sjuan. På min skola var det tradition att åk 7 cyklade ner dit på måndagen i sista skolveckan och stannade där i flera dagar. Jag minns dock inte om det varade till onsdagen eller torsdagen. Jag tror det var det senare. Fullt ös var det i alla fall. Det minns jag.


Dottern är strax reda att, på given signal från klasskamrater, börja promenera. Just nu är det uppehåll, men om regnet tilltar, får jag nog köra henne. Roligt kommer de få i alla fall. Det är jag säker på.

Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: