lördag 11 augusti 2012

Mamma-Dotter-dagen i Malmö


I onsdags var det Mamma-Dotter-dag i vår familj. Kärleken, som inte hunnit riktigt klart med renoveringsprojektet under sin semester och hade börjat jobba på måndagen, ville stanna hemma och göra rummet färdigt. Det var ju bara några våder tapet kvar att få upp.
Dottern och jag bestämde oss för en tripp till Malmö, för att mysa och kolla rean. Kl 9.04 gick tåget från Bromölla stn.
Väl framme i Malmö, kom jag med förslaget att ta bussen till Triangeln och sen arbeta oss tillbaka till fots. Det gick hem hos Dottern.
På Clas Ohlsson inhandlades en shoppingvagn, en "Dramaten". Även om det är tantvarning på en sån, så har jag länge tänkt köpa en. De är ju mycket bra att ha när man åker i väg och shoppar och inte har en bil i närheten.




Det blev några inköp på HM, Cubus och Lagerhaus, men Dottern ville gärna kolla i denna inredningsbutik. Hon älskar detaljer, men trots rea, var det alldeles för dyrt för vår plånbok.


Det var dyrt även i USA-butiken, men några saker köpte jag, t.ex. CocaCola Zero Cherry. Den ska jag smaka vid något speciellt tillfälle.



Denna dagen var otroligt mysig. Vi har lovat oss att vi snart ska göra om den.

Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: