söndag 2 september 2012

Undanskuffad igen


Än en gång är min säng upptagen av någon annan än mig själv. Jag kom nyss in och fann finaste Ester ihoprullad bland mina täcken. Hon sov så gott på en plats hon väldigt sällan ligger på. Hon brukar hålla sig till korgen, golvet eller gästsängen där uppe. Det var kanske tyst och svalt här inne.


Tokige Ozzy är mitt uppe i kvällsleken. Han har sån energi när han sovit nästan hela dagen. Sån var Ester också när hon var liten, men Ozzy-killen är strået vassare. Kanske beror det på att han är kille. Han springer runt som en tok och sladdar på parkettgolvet. Just i det här ögonblicket var han i alla fall stilla. Oh, vad stilig han är!

Tyvärr blev Ester väckt av hans dumpande i golvet när han hoppade ner från sovrumsfönstret. Han är inte precis graciös, den lille killen. Ester fyllde 17 månader igår och Ozzy blir 5 månader om 9 dagar. Han är snart en stor kille. Om en månad är det dags för den hemska kastreringen. Oj oj!

Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: