fredag 21 september 2012

Sommaren möter hösten

Hösten är i antågande. Det är fuktigt och råkallt ute på mornarna. Det blir något varmare framåt dagen, men inte alls som för någon vecka sen. Sommaren är verkligen slut. Det är dags att ta fram och vädra höstjackor och tjocka skor. Man ska frysa in höst och vinter, men det gäller att vara förberedd.
 

Blommorna i trädgården börjar ge upp. Det är dags att skörda fröer och plantera nytt inför kommande sommar.
På entrétrappan har en kruka fått stryka på foten, medan två blommar fint fortfarande. Jag har nu låtit sommaren vinka in hösten. De trivs bra tillsammans.




Färgerna matchar inte varandra, men det bekymrar inte mig. Jag älskar dem var och en på sitt sätt. Jag vill ha vackra blommor runt mig och nu får skönheten flytta närmre huset, då jag inte vistas lika mycket i trädgården.


Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: