söndag 30 september 2012

Sköna söndag?

Jag hade två lediga helger framför mig pga schemaomläggning. Som vanligt när det gäller mig, så blev det tvärtom. Ett byte, en kollega som ville ha semester, någon som blivit sjuk och en annan som ville vara ledig, gjorde att båda mina lediga helger blev fullspikade. Om lite mer än en timme börjar den första "lediga" helgens andra pass. Nästa helg jobbar jag lördag kväll och söndag morgon. Det är inte helt optimalt för mitt huvud, men det går. Jag biter ihop. Jag älskar att jobba och jag älskar mina kollegor. Jag trivs på min arbetsplats.

Idag unnande jag mig en lång, skön sovmorgon. Kärleken fixade frukost, som intogs framför teven. Nu har jag svalt ett glas Samarin för min mage och ett glas Treo Comp mot den envisa huvudvärken. En liten stund på sofflocket bör också hjälpa.

Kärleken tar hand om hushållssysslorna och skjutsar Dottern, som ska på gudstjänst och konfirmandmys i församlingshemmet i Bromölla. Jag kan slappna av inför jobbekvällen.

Tills vi ses igen... KRAMEN!


Inga kommentarer: