söndag 30 september 2012

Söndagsmys i fullt dagsljus

 

Det var fullbokat på Kapten Gyllenhorn igår. Alla gäster var så belåtna och glada. Det delades ut kramar och beröm till höger och vänster. Camilla strålade. Johan, som mest höll till i köket, men kom ut och tog hand om gästerna när Camilla äntligen skulle få äta, småmös som den Kapten han är. Det var så gemytligt och varmt.

Kärleken och jag satt kvar till långt efter att alla andra gått. Vi pratade och lärde känna varandra ännu närmre. Hade det inte varit för att både de och jag hade en lång arbetsdag bakom sig, hade vi nog suttit kvar tills på småtimmarna. Vilka mysiga människor!

När vi skulle gå hem, fick vi äppelkaka och vaniljvisp med oss av Johan. Mmmmm.... Hans äppelkaka, som är den godaste jag någonsin smakat. Ja, faktiskt, jag har aldrig, i mitt ganska långa liv, smakat en så god variant.

För en stund sen, fixade jag söndagsmys för mig och Kärleken, då jag ju är på jobbet hela kvällen. Äppelkaka med vaniljvisp passade perfekt som eftermiddagsfika, vilket är väldigt ovanligt i det Sandberg-Mattssonska hemmet. Vi njöt för fulla muggar. Skepp o'hoj! Alle man på däck! Tack Johan och Camilla! Ni är underbara. Jag hoppas verkligen att det inte dröjer ända till nästa sommar tills vi ses igen.

Nu blir det några minuter i ryggläge, innan jag ska byta om och köra till jobbet.

Tills vi ses igen... KRAMEN!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad mysigt det lät! / Pillris

Lena sa...

Tack Malin! Ja, det var det. Både igår kväll och idag. Jag skulle gärna mysa vidare just nu, för mitt huvud orkar verkligen inte jobba, men jag måste ju. Kramen