onsdag 6 oktober 2010

Farligt att resa

Jag sitter just nu och lyssnar på nyheterna. En tanke slår mig...

När vi skulle resa till Turkiet för lite mer än en månad sen, så var jag noga med att kolla upp vad man rekommenderade oss för vaccinationer. Jag brukar inte vara så noga, men eftersom jag jobbar med färskvaror, vill jag inte dra på mig någon hemsk bacill, så jag inte får jobba. Vi fixade det som behövdes.

Nu sitter jag här och får höra att man ska akta sig för terrorister och andra farliga människor. Frankrike, Storbritannien, USA... Ja, många länder går ut med varningar.
Det var det ingen som sa något om när vi skulle resa. Jag hade fullt upp med att skydda oss mot elaka bacillusker. Hujedamej! Vilken tur att vi kom hem helskinnade då. Det enda farliga som kunde hända oss, var att vi kunde blivit skinnade av penninggalna turkar. Jag höll hårt i plånboken och gav inte med mig en enda gång. Vi åt där vi ville och handlade där vi ville.

Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: