söndag 5 september 2010

Vi behöver svalka oss

Det är ca 30 gr i skuggan. Stön!
Vart vi än går, dryper svetten.
Äsch, jag ska inte klaga. Jag har själv valt att åka hit. Vi har semester och livet leker.



Vi hade tänkt göra stan under de hetaste timmarna, eftersom solens strålar i strandens svalkande vind, är lömskt farliga. Vår plan var att gå ner och bada lite senare.


Det blev inte riktigt som vi tänkt oss.
Vi gick längs basargatorna mot hamnen, mest för att utforska shoppinglivet och restaurangutbudet inför kommande dagar. När vi kom till hamnen och såg den lååååånga fina stranden, kunde vi inte hålla oss. Vi måste i vattnet.


Vilken tur att vi hade badkläder på oss!!


Vi hittade Maria & Eduardo, våra nya chilenska vänner från Växjö, och slog oss ner hos dem. Vi träffade dem på Jeep-safarit igår. Mycket trevliga!!


Elin & Chrille hoppade direkt i plurret. De kunde inte vänta. Jag var jättesugen, men satt kvar med våra väskor. Vi vill inte lämna pengar och kameror oövervakade. Men lugn... Jag kom i vattnet, jag med. Tre gånger t.o.m!!! Jag som inte badat ute på många år.


Elin påbörjade en ny karriär. Hon gjorde ansiktsmask på Chrille. Minsann blev han inte len som en barnrumpa i ansiktet??!!

Tills vi ses igen... KRAMEN!!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: