torsdag 30 september 2010

God mat & fotbollslandskamp

När jag letade resa och sen bokade denna, var jag väldigt noga med att inte missa någon av Mjällby AIFs matcher. De spelade hemma den 29/8 och skulle sen spela borta den 11/9. Pga EM-kvalsuppehållet var det ett längre uppehåll mellan matcherna. Toppen! Jag såg till att klara dessa datum. Tyvärr skulle vi då vara utomlands när Sverige spelade sina matcher.
Vad gör man åt det? Jo, man letar upp en restaurang i Alanya, som garanterar visning av matchen.
Det var inte svårt. De flesta restauranger har alla kanaler och erbjuder denna service. Dock är det inte alla som visar alla matcher. Det beror ju lite på klientelet som kommer.
Vi hittade Marco Polo, som redan på eftermiddagen garanterade oss plats och visning av Sverige - Ungern. Tack för det!
Vi var väldigt hungriga efter dagens badande i hettan. Jag beställde in en plankstek, som verkligen levde upp till förväntningarna. Till det blev det vatten.

Som om min mattallrik inte svämmade över av mat, så fick jag även in en tallrik med diverse tillbehör. Jag storknade nästan.
Chrille dök över en tallrik med lammkotletter. Han njöt för fullt med ett glas öl till. Det var precis så gott som det ser ut, sa han.
Elin är inte kinkig med maten, men på restaurang vågar hon sällan prova något nytt. Hon höll sig till grillad kyckling. Det verkade vara så bra så.
Japp, utelivet passar lilla damen. Hon fick visserligen sitta med ryggen mot vitaduken, dör matchen visades. Det fixade vi med att vrida hennes stol efter maten. Den hann hon ju ändå äta upp innan avspark.
Vi var inte ensamma svenskar hos Marco Polo. Det blev en ganska skön stämning i samlingen när Sverige gjorde mål.

Chrille slök en öl till och Elin blev sugen på mer att dricka. Då beställde vi in en god, läcker fruktdrink. Smarrigt värre!

Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: