onsdag 8 september 2010

Fotbollskväll

Vi hade bokat bord restaurang Planet, där de lovat oss att få se Sverige - San Marino.


Vi kom dit redan 19.30, för att hinna äta klart innan avspark.
Oskar - Elins favvo - rekommenderade husets specialare, en turkisk gryta som de värmde över öppen eld vid bordet. Det var inte billigt, men vansinnigt gott. Förbaskat gott!


Elin & jag åt så vi fick ont i magen.


Chrille hade nog, trots 2,5 portioner, klarat lite till.
Vi var alla helnöjda med valet.

Tyvärr visade det sig att restaurangen missat att Viasat startat en ny kanal, som ikväll hade Sverige-matchen på tablån. Jag hade mina misstankar om detta redan under måltiden, eftersom de inte hittade matchen, hur de än bläddrade bland kanalerna.
Jag förklarade att vi ville betala och gå vidare, för att hitta en bar som faktiskt visade den.

Jag blev väldigt illa bemött av chefen. Han nästan skrek att de visst skulle visa matchen. Han återgick att leta bland kanalerna.

Stackars Oskar var förlägen. Det var ju inte hans fel, men han tog nog på sig lite ansvar eftersom han lovat oss matchen vid ett bra bord.

Jag fick till slut rätt. Restaurangchefen fick krypa till korset och be om ursäkt. Han "trodde" det var samma kanal som i fredags. Tyvärr fick vi inget avdrag på notan.

Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: