tisdag 7 september 2010

Marco Polo

Vi såg matchen i på restaurang Marco Polo i fredags. Vi hamnade där ikväll igen. Den ligger tvärs över gatan från Planet, så det var bara några meter att gå.


Zlatan gjorde mål medan jag betalade notan på Planet. Pontus Wernblom satte 2-0 precis när vi satt oss på Marco Polo och beställt lite att dricka.



Elin fick in sin fruktdrink och äntligen satt det ett sprakande tomtebloss i glaset.
Chrille och jag fick öl resp vatten.


Det satt många svenskar på restaurangen. Flera var gapiga förståsigpåare och andra försökte analysera matchen, men avslöjade sin okunskap genom knasiga uttalanden. Jag hörde namn på spelare som inte var med, och andra spelare placerades i helt nya lag. Det var ganska underhållande att höra.

Målkalaset fortsatte på vita duken. Jag tror verkligen på Hamrens och Allbäck nya fräscha landslag. Att ingen kan känna sig given är helt suveränt. Det är bättre med en bra bredd i truppen, där alla faktiskt får chansen.

När matchen var slut, betalade vi notan och promenerade hemåt. Det är klibbigt på nätterna. Hösten är i antågande, men värmen är som den hetaste svenska sommar (på kvällen, alltså).

Elin höll på att bli påkörd av en mopedist, som kom farande i hög fart bakom oss på trottoaren. Jag högg tag i henne i sista stund. Gissa om vi alla blev rädda!?! Flickstackarn började gråta. Galna laglösa turkar!!!

Sovdags. Klockan är midnatt i Turkland. Två dagar kvar.

Tills vi ses igen... KRAMEN!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: