söndag 4 januari 2009

Utmanad...

För ungefär en vecka sen fick jag påhälsning av Mollan70, som på något sätt hittat mig och min lilla blogg. Hur det gått till, vet jag inte, men trevligt var det. Jag hälsar på hos henne varje dag och nu hittade jag denna utmaning, som hon skickar till alla som hälsar på. Jag brukar bara anta sånt om jag blir direkt utpekad, men denna gången antar jag utmaningen.
Let's go...
1. Hur gammal är du om 5 år? 46 år, minsann.
2. Vem tillbringade du minst 2 timmar med idag? Min Kärlek!
3. Hur lång är du? 162 cm över havet.
4. Vilken är den senaste filmen du sett? ARN - Tempelriddaren... i torsdagskväll... inspelad från teve.
5. Vem ringde du senast? Kärleken, tror jag...
6. Vem ringde dig senast? Lilla go'a mamma.
7. Hur löd det senaste sms:et du fick? "Jag vill hem, men pappa säger att jag inte får" Hjärtskärande meddelande från Dottern igår. Det resulterade i ett låååångt trist samtal med exet.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Både ock. Det beror nog lite på situationen.
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta, sen 41 år tillbaka.
10. När såg du senast din mamma? I tisdags, 30/12.
11. Vilken ögonfärg har du? Gröna.
12. När vaknade du idag? Första gången vid halv åtta-tiden, med en rungande huvudvärk. Sen på riktigt vid halv tio. Då med ännu värre skallebank, som skåningarna säger.
13. Vilken är din favoritjulsång? Vet inte. Har många favvisar.
14. Vilken är din favoritplats? Hemma med familjen.
15. Vilken plats föredrar du minst? Där exet är.
16. Var tror du att du befinner dig om 10 år? Här, med min familj.
17. Vad skrämde dig om natten när du var barn? Odjuret under sängen. Jag hoppade upp, med flera meters ansats och avstånd emellan. Jag var dock aldrig mörkrädd.
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Något på teve,kan jag tro.
19. Hur stor är din säng? Min halva av dubbelsängen är 90 cm.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar, tack-o-lov!
21. Sover du med eller utan kläder? Nattasärk.
22. Hur många kuddar har du i sängen? På min halva har jag 3 st.
23. Hur många landskap har du bott i? Först Småland, sen Skåne, nu Blekinge = 3st. Men jag förblir smålänning och Kalmarit.
24. Vilka städer har du bott i? Kalmar och Kristianstad (+ lite gästspel i Norrköping under mina första dagar av livet... då mor & far väntade på nya lägenheten i Kalmar. Farmor & farfar bodde där då)
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Skor.
26. Är du social? Ja, mycket.
27. Vilken är din favoritglass? Är inte så glad i glass... men är det riktigt varmt, kan en 88:an eller Nogger slinka ner.
28. Vilken är din favoritefterrätt? Ingen... är inte glad i efterrätt.
29. Tycker du om kinamat? Jajamen!
30. Tycker du om kaffe? Nä fy!
31. Vad dricker du till frukost? Te.
32. Sover du på någon särskild sida? Till vänster om Kärleken =)
33. Kan du spela poker? Ja, vanlig poker.
34. Tycker du om att mysa/kela? Oh ja!
35. Är du en beroende människa? Ja, nog finns det sånt jag är beroende av. Min familj tex.
36. Känner du någon med samma födelsedag som du? Min klasskamrats första dotter, Elin, som föddes på min 20-årsdag. Vi firade alltså jämnt båda för lite mer än ett år sen. (Benny Andersson i ABBA fyller åxå samma dag=)
37. Vill du ha barn? Har två; min 10-åriga Dotter och 42-åriga sambon, Kärleken ;)
38. Kan du några andra språk än svenska? Flytande engelska... hjälplig tyska... lite, lite franska och spanska.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Minsann 2 ggr.
40. Föredrar du havet eller en bassäng? Havet.
41. Vad spenderar du helst pengar på? Dottern, absolut.
42. Äger du dyrbara smycken? Nä, inte direkt.
43. Vilket är ditt favorit-TV-program? Grey's anatomy och Men In Trees.
44. Kan du rulla med tungan? Inte nu längre.
45. Vem är den roligaste människan du känner? Vet inte.
46. Sover du med gosedjur? Ja, Kärleken.
47. Vad har du för ringsignal? Singing in the rain.
48. Har du kvar några klädesplagg från då du var liten? Ja några, bl.a. kjol och blus från först skoldagen i ettan. Min Dotter kunde ha dem när hon var 3. Jag var pytteliten till växten. Vägde bara 17 kg.
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Jag har på mig min röda Kalmar FF-jacka. Ett favoritplagg.
50. Flirtar du mycket? Inte nu längre. Orkar inte.
51. Kan du byta olja på bilen? Vet hur man gör iaf.
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Ja, en gång för ca 12 år sen. Körde väl 60 på en 50-väg. FY!
53. Vilken var den senaste boken du läste? Minns inte. Det var ett tag sen.
54. Läser du någon dagstidning? Har ingen, men brukar surfa in på några nätbilagor från trakten.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Ja, Hemmets Veckotidning.
56. Dansar du i bilen? Nä, jag diggar bara liiiite.
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? RixFM
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Inköpslistan.
59. När var du i kyrkan senast? Räknas kapell? I så fall 12 dec - begravning. Annars 25 okt - dop i Växjö.
60. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Stig Sturesson, min engelska- och tyskalärare.
61. Hur länge har du campat som längst i ett tält? Vad jag minns, max en natt, sen höll vi på att regna bort. Jag var på ett URK-läger med min kusin.
Nu utmanar jag alla som tittar in hos mig och känner sig hågade. Meddela gärna om ni antar utmaningen och när ni är klara.
Tills vi ses igen... KRAMEN!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå där! vad roligt det var att läsa denna utmaning om dej. Vill även tacka för fina ord om min blogg och att du dessutom har länkat till mig.
Så gulligt!!!!
Ha nu så gott!
Kram

Anna tassar in.. sa...

Jo..himmel så många frågor...men trevligt att läsa..aha en liten Kalmarit som bara är 162 ö.havet..mmmm jo jag gillar det jag läser..ja det ska vara det där med kaffe då...det kan man ju bara inte leva utan..

Anonym sa...

Kul läsning!
Alldeles för mycket frågor för att jag ska orka,just nu i alla fall :)

annette sa...

Så kul att få lära känna Dej lite mer och läsa alla svar, den var låååååååååång, inget jag tror mej mäkta med;)

Kram på Dej!

annette

Ninni sa...

Ojoj vad många frågor! Kul att få läsa lite mera om dig.
Må så gott! Kramar

Cattis sa...

informativt litet frågeformulär det där ;-)
men, nej, jag avstår denna gången.
håller på att laga kletiga Wallenbergare för första gången i mitt liv. Blir nog goda, men vilket kladdande...
å kaffekoppen står här bredvid *haha

kram
cattis

Fritt ur hjärtat sa...

Jag älskar listor så den här kommer jag att göra. Men inte idag, jag återkommer... Hörru du bloggar ju nu så jag lägger dig i min lista. Gjorde inte det när det kändes som du hade upphåll, men nu verkar du vara på banan igen, härligt!

Anonym sa...

Det är alltid så roligt att läsa svaren på såna här utmaningar! :-)

Men tiden till att själv lägga ner det mastodontjobbet som det måste vara att skriva ihop allt finns inte, så jag hoppar över...

Däremot kan jag avslöja att min postadress är Killeberg! Men jag bor inte i samhället utan på landet utanför. :-)

Anonym sa...

Hej! Jag tittar in lite snabbt och det första jag får se är den utmaningen som jag gjorde häromdan! Roligt att läsa vad andra har skrivit.Ha det gott!