torsdag 1 januari 2009

Ingen rast, ingen ro...

När andra kunde slappa på soffan, i mysoverall och gosetofflor, var vi ett jättegäng som var beordrade till jobbet för att inventera. Ingen vila här inte...
Vilken tur att jag tog det lugnt igår kväll!

En glad Anki i räkningstagen.

Vi var egentligen bjudna till goda vänner i Åraslöv, men redan i lördags insåg jag att det inte skulle fungera. Jag har haft en rungande huvudvärk i över en veckas tid och jag har jobbat väldigt mycket. Det skulle helt enkelt inte bli en bra avslutning på 2008 eller en lyckad start på 2009 om jag återgick till forna dagars egenmisshandlande beteende.
Nyårsaftonen började med arbete och slutade med stilla mys hemma med Kärleken. Dottern tillbringade nyår med sin pappa, så vi fick klara oss själva.
Nyårsdagen har gått åt till att inventera en hel Maxi Stormarknad.

Annelie är djupt koncentrerad när hon ska registrera de räknade produkterna.


Nu slappar vi på var sin soffa igen till filmen ARN - Tempelriddaren, som vi aldrig sett tidigare. Den börjar ju bra...
Tills vi ses igen... KRAMEN!




5 kommentarer:

annette sa...

Oh, fy vilket "hundjobb" att inventera hekla Ica Maxi!

Slappa På Du!

Kramen //annette

Unknown sa...

Det hade säkert varit trevligt i Åraslöv också, men visst är det skönt att sitta hemma i soffan. Jag tror inte ni hade sett så många raketer i Åraslöv som i Nogersund.
Kram

Fritt ur hjärtat sa...

Härligt med ett så klokt beslut! Att lyssna på kroppen. Det blir ju nytt år ändå:-) ARn har jag sett delett av del två ska ses vilken dag som helst, sonen fick den i julklapp....

Anonym sa...

Skönt att avsluta året i soffan, amn måste lyssan på kroppen.
Det kan avra riktigt trevligt att vara på tu man hand en sån dag.

FAst inventering en nyårsdag.
Hur dumt som allra helst.
Så gk´jorde de på min mammas ica butik förut också.
Varför måste man det?
Det går ju lika bra att bryta i november, eller januari.
Det borde alla affärer göra och låta de anställda mysa hemma på nyårsdagen :)

Trevlig helg!

Cattis sa...

låter mysigt att bara ta det lugnt. det får man bara inte glömma.

så det är ditt "nya" jobb. Arbetskamraterna ser ju goa ut. Men fastnade du inte själv på fotot?

kram
Cattis