tisdag 20 januari 2009

Raska steg mot ett friskare liv

Nu har jag tagit ett stort kliv mot ett sundare jag.




“Jag tävlar om en stegräknare från stegraknare.se hos trebarnsmamman.se, tävla du med!”

Förra vintern var jag superduktig.

Jag åt var tredje timme, vilket gjorde magen glad.


Jag gick långa, snabba promenader så gott som varje dag, vilket gjorde hela kroppen glad.


Som tack för detta, tappade jag 10 kg =)
Nu har jag, pga slarv med motionen, gått upp några kilon igen =(
Oavsett om jag vinner denna tävling eller inte, ska jag ta tag i min situation igen.
Heja, heja, heja!
Tills vi ses igen... KRAMEN!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Förlåt att det har dröjt innan jag besvarar din kommentar på min sida! Jag har varit på semester och är nu tillbaks! Du ungrade hur jag hittade din blog - på bloggsurf där jag var inne och kikade. tycke om din blogg, så jag kommer gärna tillbaka! Kram

Jules sa...

Heja heja!
Du klarar av det galant är helt övertygad om det.
Kram

Jules sa...

Hej Mors Deka och tack för titten och kommentaren <3 Det värmer att höra att du gillar det du ser och läser. Tack tack.
Såg att du undrade över layouter och sånt till blogspot. Jag kan inte heller någonting om html-koder men så en dag så snubblade jag över den här sidan: http://www.thecutestblogontheblock.com/ och då blev det liksom möjligt för mig att få en fin layout. Titta in där och välj den layouten du vill ha. Det är gratis. Det står hur man ska göra. Det är som att kliva in i en godisaffär för bloggar.
Blir själaglad över din andra fråga och svaret är ja.
Ha en fortsatt fin torsdag.
Kramar Jules

Anonym sa...

Ja, det är min plan också, att komma igång.

Jag vet ju att jag mår så mycket bättre då.
Bara man kommer i gång.
En stegräknare gör det nog roligare.

Vi har fått en utmaning på jobbet, att samla poäng
30 minuter motion ger 1 poäng,max 1 poäng per dag och flest poäng tävlar om fina priser.

Klart man ska va med :)

Om jag orkar, och om jag orkar så får jag mer ork, det borde verkligen inte vara svårt!

Anna tassar in.. sa...

Härligt Lena man mår bra av att walka runt varje dag..hej o hå ett o två..