onsdag 7 januari 2009

En dag vikt åt datorn

Det skulle blivit lovets sista lilla sovmorgon och en dag fylld av mindre måsten. Nu blev det istället vansinnigt tidigt vaknande efter en så gott som sömnlös natt och en dag framför datorn.
Kärleken for till jobbet igår kväll, så Dottern passade på att sno till sig hans plats i dubbelsängen. Det blir så ibland även om man är 10 år...
Kl 5.30 vaknade jag av att hon kröp in under mitt täcke, då hennes låg i en hög på golvet. Det var isande kallt i runnet, eftersom jag envisas med att sova med öppet fönster.
Efter lite rumsterande och tillrättaläggande var vi båda klarvakna. Vi låg och pratade lite och när stjärnan i fönstret tändes av timern vid sextiden, tröttnade vi och steg upp.
Dottern kastade sig över teven, där vi har en tillfällig påhälsning av Disney Channel och diverse andra kanaler.
Jag slog mig ner framför datorn för att se om jag kunde fixa problemet med det krånglande mobila bredbandet. I flera veckor har det varit supertrist att försöka koppla upp sig på nätet. Var och varannan gång går det inte.
Till mitt stora förtret upptäckte jag att fler funktioner i datorn helt slutat fungera. Observera att den inte indikerade något virus. Jag beslöt mig för att avinstallera bredbandet, för att sen installera om det.
DET GICK INTE!!!
Jag ringde supporten och de kom med en lösning, som skulle funkat väldigt bra om alla funktioner i apparaten varit som de skulle.
När förmiddagen nästan passerat var jag i upplösningstillstånd. Jag tog helt sonika och formaterade om hela baletten. (Inte utan back up förstås...)
Fram emot halva eftermiddagen var alla program jag kan ta på installerade igen. Nu återstår bara de jag laddat ner från nätet. Några har jag fixat, men flera väntar där ute i rymden.
Jag är ordentligt trött, så det blir inte så mycket bloggläsande idag. Ögonen går i kors. Dottern ska skickas i säng om en stund, sen blir det beddy-bye-bye för mig åxå.
Ingen riktig nytta fick jag gjort idag. Det blir dubbelt imorgon. Då kommer även skolan igång igen, så jag får agera skolskjuts... 2 mil fram... 2 mil tillbaka... Vad gör man inte för Kärleken?
Tills vi ses igen... KRAMEN!

3 kommentarer:

Anna tassar in.. sa...

Ja du krångel med datorn är inte kul..man blir som besatt av att fixa det till varje pris..kan liksom inte sluta..det SKA bara funka...va sover du med öppet fönster...hu..och brrrrr

Anonym sa...

Låter otroligt kallt att sova med öppet fönster så här års.
Jag fryser med stängt fönster:)

annette sa...

Fy, inte skulle jag klara att sova med öppet fönster, skulle frysa ihjäl, så duktig Du är med datan, Du fixar säkert resten också!

Kramen //annette