måndag 26 maj 2008

Ynklig

Jag har inte ramlat av jorden. Jag har bara inte haft ork att blogga på några dagar.

Här kommer en snabbresumé av vad som pågått i mitt liv de senaste dagarna.

Torsdag 22/5
Efter jobb för mig och skola för Dottern, bar det av till Sölvekulle, växthuset utanför Sölvesborg, där jag köper mycket av mina sommarblommor. Nu var det dags för tredje gången.
Jag införskaffade petunior och lobelia till mina fönsterblomlådor och några hängande skönheter till amplarna. Bilder på allt detta kommer senare.
På bilden syns mina gurkplantor och diverse andra matnyttiga vänner, som förhoppningsvis ska bringa gott och glädje i sommar. Jag älskar att se mina små skyddslingar växa och ge frukt.
Fredag 23/5
Så var det dags för en tur till Ullared igen. Denna gången var det tillsammans med Dottern och min kära mamma. Många varnade för lönehelg, men jag fick rätt. De flesta har nog redan handlat i april, för det var relativt lugnt på GeKås denna varma, soliga dag.
Jag fick tag i så gott som allt jag haft på listan. Dottern, som knappt kom ihåg att hon varit där förut, njöt av att känna klämma och prova massor av kläder. Hon köpte även några leksaker och Mors Dags-presenter.
När vi kom hem, fick vi besök av Dotterns kusin, som hade kaninselen med sig. Nu var det dags att testa den på Felix. Han gillade chansen att springa lös på gräsmattan, men han fick lite panik av att inte komma iväg som han ville. Det blev endast några minuter denna första gången. Jag kan tillägga att vi testade igen på lördagen och då var han mycket lugnare. Han verkade inte alls stressad.
Lördag 24/5
Idag var det diverse arbete kring huset som gällde. Kärleken och jag for till Karlshamn för att köpa marksten till plattan under kaninburen. Där passade vi på att titta på ny bil, men vi blev bara besvikna. Vi behåller den vi har ett tag till.
Väl hemma igen, jobbade Kärleken med stenarna och jag fixade lite annat. Jag började känna av halsen, vilket inte är speciellt härligt.
Klockan 18 var vi bjudna på kalas i Asarum. Kärlekens systerson firade sin 10-årsdag.
Vi blev bjudna på mycket god mat och tårta. Hela kvällen var väldigt trevlig. Vi for hem lagom till poängutdelningen i Eurovision Song Contest. Med facit i hand, kunde vi ju struntat helt i detta. Charlotte förtjänade en bättre placering, tycker jag.
Söndag 25/5
En dag fylld av fotboll och familj. Mors Dag!
Jag blev uppvaktad till frukosten av min söta Dotter. Hon hade köpt ett plommonfärgat jättebadlakan och en "Min mamma"-mugg. Jag blev jätteglad. Presenter jag kan använda, som inte bara ska stå i en hylla och samla damm. Tack älskade Dotter!
Kl 11 var det match för tjejerna. Dottern var uttagen igen och var rejält taggad. Mormor och morfar skulle ju komma och titta. Flickorna spelade jättebra och vann äntligen. Fortfarande obesegrade, men nu med en vinst i bagaget också. Se Från åskådarplats.
Mors Dag firade vi hemma hos Kärlekens mor & far, tillsammans med Kärlekens syster m fam och mina föräldrar. Vi grillade och fikade och hade hur trevligt som helst. Det var soligt och ganska varmt där det var lä, så alla njöt i fulla drag. Dagen kunde inte blivit bättre, jo möjligen om jag mått bättre. Det halsonda hade blivit värre och nu hade jag även 38,5 gr feber.
Dagens avslutades med en promenad till Strandvallen och matchen mellan MAIF och Degerfors IF. Tyvärr blev jag inte piggare av detta, då Mjällby slarvade bort 1-0-ledningen och förlorade med 1-2. De hade matchen i sin hand, men kunde inte förvalta detta på rätt sätt. Vi var rejält irriterade och besvikna när vi traskade hem.
Resten av kvällen tillbringade jag i soffan.
Idag, måndag, är jag hemma från jobbet. Jag fixar inte att göra sallader. Jag ska dock strax ge mig av till Näsum. Ögonstenen Felix ska få sin vaccinering. Därefter hämtar jag Dottern i skolan och beger mig hem till soffan igen. Jag måste kurera mig så jag kan jobba imorgon igen.
Tills vi ses igen... KRAMEN!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj här har det hänt både det ena o det tredje. Ont i halsen... nite kul. Krya på dig. Förlust oxå...men det är bara o bryta ihop o komma igen. Sommarblommor.. det kan få vem som helst att le. Ha det gott o snart är du säkert pigg igen.

Unknown sa...

Oj, vad du har hunnit med mycket. Jag har precis varit och burit in mina plantor, vi har endast + 3 grader nu, så inatt blir det nog frost. Jag vill inte att dom ska ta skada av att det är för kallt, så dom får vara inne inatt.
Nu får du krya på dig.
Kram