torsdag 29 maj 2008

Fullt i skåpet

Om en månad bjuder jag in släkt och vänner till min försenade 40-årsfest. Till detta behövs förfriskningar... Därför styrde vi idag kosan till Puttgarden och Border Shop där. Dottern hade fått ledigt från skolan och sken ikapp med solen.
Vi lämnade hemtrakten kl 5 och var framme i Rödby, efter en kort fikapaus längs vägen, kl 8.30. Vi behövde inte vänta länge på färjan, utan var klara för shopping strax efter halv tio.
Oj, vad vi shoppade. Först kastade vi oss över bottenplan på pråmen, där ölen finns. Det känns alltid bäst att fixa detta tunga direkt. När bilen sen är packad, är det bara att ta sig till översta plan och beta av bit för bit neråt.
Vi var lite skickebud åt Svärfar och min bror också, men det blev inte överlast i bilen. Det fanns t.o.m. plats över. Allt gick så snabbt, så redan kl 12.30 var vi tillbaka på dansk mark igen.
Jag hade kört hela vägen ner, därför fick Kärleken ta över ratten på hemvägen. Dottern slocknade och sov hela vägen till Kristianstad, där vi skulle äta lite mat. Sen var det faktiskt dags för fotbollsträning igen. Vill man platsa i laget, måste man ligga i på träningarna, speciellt vara där.
Nu är klockan 20.30. Dottern är lagd, jag sitter bänkad framför "Lyxfällan" och bloggarna, och Kärleken passar på att vattna grödor och plantor ute i reklampausen. Jag är rejält trött, men jag måste orka se "Brottet" också. Den är ju på upphällningen och jag vill inte missa hur fallet slutar. Danskarna är ju otroliga på att göra bra kriminalserier.


Tills vi ses igen... KRAMEN!

1 kommentar:

Anonym sa...

oj, oj, så här från södra norrlands inland låter det smått fantastiskt att så lätt åka till danamark!
Hoppas du får en fantastisk 40 års fest!