fredag 9 maj 2008

Konstig fredagskväll




Vad brukar du göra en fredagskväll? Jag tror inte du brukar göra det vi alldeles nyss gjorde. Vi sålde svärfars motorcykel!!! Jo, det stämmer. Hans Kawasaki är på väg till Mönsterås på en släpvagn precis just nu och han själv är på 70-årsfest i Karlshamn. Spännande va'!
Naturligtvis hade vi tillåtelse att göra denna affär åt honom, men det var verkligen inte vad vi planerat för kvällen. Vi hade grillat och var ute på en liten skön cykeltur, när Svärfar ringde. Någon hade nappat på hans annons och ville komma redan ikväll och kolla på hojen. Eftersom Svärfar var iväg, fick vi ställa upp och visa. Det var en mycket seriös kille som kom, tillsammans med sin kompis. Efter en provrunda var saken klar. 750:an skulle flytta till Småland. Affären var snart avklarad och cykeln lastades på släpet. Knasig kväll!
I övrigt har det varit en ganska vanlig dag. Jag jobbade mina fyra timmar på förmiddagen. Dottern skulle bli hämtad i skolan av pappan, så jag kunde köra direkt hem.
Kärleken var i full gång med båtarbetet, tillsammans med sin far. Allt går raskt framåt och imorgon ska hela familjen samlas för den årliga vårstädningen av båten.
Eftersom det var så vackert väder, hade jag ingen som helst lust att ägna mig åt innearbete, så jag satte mig på cykeln och for ner till Strandvallen och kollade i MAIFs A-lag, som tränade för fullt. Det var trevlig för en fotbollstokig käring som jag.
Nu är jag helt klar med denna dag. Jag längtar efter kudden och ska strax krypa ner under täcket. Det blir en intensiv dag imorgon, som förhoppningsvis blir lika mysig som idag.

Tills vi ses igen... KRAMEN!

3 kommentarer:

Ninni sa...

Skönt att ni har en sån fin Pingsthelg! Jag förstår att ni ser fram emot sjösättningen.Det är ju alltid bra att var många som delar på arbetet, både med båt och motorcykelförsäljning:)
Fortsatt skön helg!
Kram Ninni

Anonym sa...

Ha ha!
Ja , en något annorlunda fredags kväll!
Ha en trevlig Lördagskväll!

Cattis sa...

hej!
Så härligt det låter med familjestädning.

Har hunnit med en familjeträff efter Kreta resan. Det var sååå roligt.

Resan var toppen och härhemma har det visst blivit nästan sommar oxå på ett kick.

kram
Cattis