lördag 10 maj 2008

Familjedag med stort F


Det har blivit en kär tradition i familjen M, att samlas en dag varje vår och städa semesterbåten, Evelina. Det är andra året jag är med. Idag kunde vi inte fått bättre väder. Det var högsommarvärme redan på morgonen, så svetten började rinna innan vi ens hann börja jobba.
Jag och Kärleken kom igång med städningen en liten stund efter frukost och mina Svärföräldrar satte igång med diverse runt-omkring-arbete samtidigt. Alla visste vad det skulle göra.
Kring lunchtid kom även Kärlekens syster, söta Svägerskan, med sin sambo och de båda pojkarna. Det dröjde inte länge innan de satte igång de också. Minstingen roade oss med allehanda ting, men storgrabben, A, hjälpte till efter bästa förmåga.
Lite bus hanns också med. Morfar fick köra barnen runt huset på flakmoppen...
... och det bollades och nickades friskt med fotbollen. A har nyligen börjat spela i Asarums P10, tror jag det är, men har snabbt blivit väldigt duktig. Jag hoppas kunna se en match snart.
Svärmor gjorde avbrott i sitt båtarbete för att sköta marktjänsten, en självvald syssla. Hon ordnade lunch, eftermiddags fika och senare grillade korv. Vilken perfekt kost!
När nu morfar så plötsligt sålt sin motorcykel, se tidigare inlägg, så fick Kärleken ge pojkarna var sin tur runt byn. Vilken höjdpunkt! Man är ganska stor när man får åka MC.
Den lille killen satt fram vid tanken, men A är stor nog att hålla i sig där bak. Han verkade lite omtumlad när han kom tillbaka, men var nog nöjd.
På det hela taget var det en härlig dag. Fler bilder kan ses i min båtblogg.
Tills vi ses igen... KRAMEN!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken kanon dag ni hade!
Jag förtår att en tur på motorcykeln smäller högt :)

Sommarvärme även här uppe,men inte fullt så grönt som hos er, emn vi är snart ikapp!

Pappa Nicke i USA sa...

Vilka fina bilder Lena, man blir riktigt avis, den Svenska sommaren är ändå den bästa.

KRAMIS!