onsdag 1 juni 2011

Stora kopparkärlet

På altanen står vårt stora, fina kopparkärl. Det är egentligen en gammal tvättgryta som stod i källaren innan vi rev ut för att renovera och bygga badrum/tvättstuga. Numera får den agera blomkruka - en jätteblomkruka!
I år har jag tänkt att bara ha gula blommor i den. När jag handlade på jobbet i morse, hittade jag några jag föll för. En gul Canna, som jag ska övervintra till nästa sommar, en ljusgul jättetagetes, en kraftig minisolros och två andra raringar. Jag tor den ena heter Million Bells eller Surfinia eller liknande. Iaf är den släkt med dessa. Den andra har jag ingen koll på. Den är söt i alla fall.
Det ser lite torftigt ut, men krukan kommer fyllas sakta men säkert. Jag vill verkligen bara ha gult i den, så det får ta sin tid. Imorgon är det Kristi Himmelfärdsdag, men kanske är det öppet i någon av handelsträdgårdarna i trakten. Vi är sugna på en växtinhandlingsutflykt.
Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: