torsdag 30 juni 2011

Äntligen ska vi hämta Ester


Äntligen var det så dags att få hämta den lilla missen. Pengarna var överförda, kattlåda inhandlad, transportbur har vi redan... Japp, det var bara att köra mot Rödeby igen. Härligt!

Dottern fick lilla Ester i famnen direkt när vi kom in i huset. De hade fått leta upp tösen från under en soffa.
Fina föräldrar... Mamma katt och pappa katt vakar stolt över sina små. Det finns två föräldrar till i huset, men det verkar som om alla tar hand om alla. Underbart!
För att inte dra ut på tiden alltför mycket, tog Lena och jag tag i pappersarbetet. Hon hade förberett massor, så det var bara för mig att fylla i mina uppgifter. Strax var jag kattägare. Mmmm...

Pappa katt, Isac, var nyfiken och tyckte säkert att denna transportbur var som ämnad för honom. Han la sig till rätta och ville inte flytta sig för egen maskin. Jag undrar vad som går igenom ett litet katthuvud...

Ester verkade finna sig i att bli "inlåst" i buren. Hon la sig ner och iakttog det vi andra gjorde utanför.
Vi sa 'hej då', men inte 'farväl'. Vi ska ses igen. Nu är det dock dags att köra hem till Listerlandet och låta lilla Ester flytta in i sitt nya hem.

Är du sugen på en liten Helig Birma? Gå då inte på Va-lehtos Helig Birma och titta på de små liven. Så härligt!
Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: