lördag 8 maj 2010

Step By Steps dansshow våren 2010

Ute är vädret så trist att man kan tro det blivit höst igen. Inne känns det ruggit och mörkt.

När man ska jobba kväll en lördag, känns dagen som en enda transportsträcka tills det är dags att ta på sig arbetskläderna och köra till jobbet. Jag vågar sällan ta på mig något stort att göra, eftersom det är stressigt att ha en tid att passa. Det ska hinnas med mat och dyl före passet. Då brukar det bli vanligt hemarbete istället.

Idag var ingen vanlig lördag. Jag SKA börja jobba kl 16, men jag har inte varit hemma och diskat-städat-tvättat... Jag fick en liiiiiten sovmorgon och en framdukad frukost (ibland är han underbar min Kärlek!!). Jag kunde ta det lugnt ett tag.


Kärleken for till jobbet och tog Dottern med sig för att släppa henne på Bokelundsskolan i Sölvesborg. Där vankades kl 11, ännu ett genrep inför eftermiddagens två dansshower.

Dottern dansar i föreningen Step By Step i gruppen Dancemix åk 4-6. Hon började i januari, efter att hon i höstas lagt av med fotbollen, och hon älskar det. Varje steg här hemma är ett danssteg. Hon går tillsammans med fyra klasskamrater... Linnéa, Johanna, Linn & Fanny. Den sistnämnda har dansat i flera år, så hon är så duktig att hon kan dubbla i gruppen Showdance åk 7-9.

Idag var jag på 13-föreställningen. Jag fick mamma & Elins pappa med familj med mig. Vi alla tyckte Dottern och alla de andra var jätteduktiga.

Som konferencier hade de lånat in MagicMarcus, som med sina skämt och kluriga trollerier, underhåll i pauserna, till mångas uppenbara glädje. Högljudda skratt ekade i skolans aula.




Nu ska jag byta om och köra till jobbet. Kl 17 börjar nästa dansföreställning, men den kommer inte att beskådas av någon från vår familj. Dottern hämtas istället efter avslutningen av min svärmor. sen får hon vara hemma hos dem och umgås med sina bonuskusiner hela kvällen.

Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: