söndag 2 maj 2010

Söndag i Nogersund

Vad gör man i Nogersund en helt vanlig söndag? Både jag och Kärleken är lediga från jobben och Dottern är hemma. Solen skiner och det är underbart väder ute.
Ja, vad man gör i övriga Nogersund idag, vet jag faktiskt inte. Jag antar att det pågår mycket påtande i trädgårdar, putsande på båtar och härliga vårpromenader. Hos oss gäller annat.
Teven står på med fotboll, fotboll, och åter fotboll. I brist på en bättre Allsvensk match, fick Canal+sändningen av AIK-DIF duga. Av två onda ting, var det bäst att DIF vann igen. Jag njuter av att AIK inte vinner. De kunde inte ens göra mål för egen maskin. Resultatet blev 1-2 och Djurgården gjorde alla tre målen. Imorgon gäller det att MAIF tvålar till IFK Göteborg hemma på Strandvallen och kniper tre nya poäng, så de inte börjar rasa i tabellen.

Kärleken jobbar för fullt med Dotterns rum. Det skulle renoverats under hans vinterledighet, men allt annat kom i vägen, så det har fått vänta. Nu är allt i full gång. Inom kort är alla lösa tapetbitar bortskrapade och han kan påbörja spackling av väggar och slipning av golv.




Själv har det blivit mycket arbete vid datorn som vanligt. Jag filar på flera intervjuer med MAIF-spelare och diverse andra figurer kring laget och föreningen.
Jag redigerar foton och sorterar mitt materiel i mappar, så det ska bli lättare att hitta framöver. Det borde göras oftare. Dock hinns det med lite roligt också. Jag har kameran nära till hands, så ett och annat klick blir det från mina fingrar trots match-fritt.


Dottern har fattat tycke för min kamera. Hon springer runt och fotograferar mest hela tiden. Kaninerna är ett hett villebråd, precis som växterna i trädgården. Hon plåtar det mesta. Jag undrar hur länge detta intresse ska hålla i sig.
Så kan en dag se ut i Nogersund...
Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: